Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

Levering og frakt

Jeg har fått ordrebekreftelse, når sendes bestillingen min?

Du vil du motta en leveringsbekreftelse fra oss når ordren din er plukket og pakket av en av våre dedikerte lagermedarbeidere. Hvis du ikke finner leveringsbekreftelsen i mail-innboksen din – sjekk om den har havnet i spam-mappen.

Etter helgen og i perioder med stor pågang kan det være noe lenger ventetid. Uansett gjør vi alt vi kan for å forholde oss til vår leveringstid på 2-6 dager.

Vær obs på at leveringstiden gjelder kun lagerførte varer.

Hvilke leveringsmetoder tilbyr dere?

Vi tilbyr Posten/Bring Pakke i postkassen med sporing og Posten/Bring Pakke til hentested med sporing. Vil du spore pakken som er underveis til deg så finner du sporingsnummeret i leveringsbekreftelse-mailen du fikk av oss. Gå til Posten (trykk på link) og legg inn sporingsnummeret.

Velger du Pakke i postkassen så pass på at postkassen er godt merket med ditt navn og at det er plass til pakken, sånn at Posten/Bring får lagt pakken i din postkasse. Får de ikke lagt den i postkassen din må du hente den på ditt hentested.

Du kan også komme å hente varen(e) hos oss i Tollbugata 70 i Drammen om du har anledning og ønsker det. Merk at inngangsdøren vår er mot Neumanns gate i et teglsteinbygg. Pakken din kan hentes alle hverdager mellom kl. 10 - 15. Velkommen! 

Hva er leveringstid og -kostnadene?

Vi tilbyr gratis frakt for ordrer over kr. 1 500,-. Ellers er frakten kr. 49,- til alle våre kunder i Norge.

Alle varer som sendes fra vårt lager skal ankomme deg innen 2-6 virkedager.

Du kan også komme å hente varen(e) hos oss i Tollbugata 70 i Drammen om du har anledning og ønsker det. Merk at inngangsdøren vår er mot Neumanns gate i et teglsteinbygg. Pakken din kan hentes alle hverdager mellom kl. 10 - 15. Velkommen! 

Jeg har mottatt feil vare, hva gjør jeg?

Dette skal jo ikke skje - så det må vi ordne opp i! 

Vennligst send oss en epost til post@sostyle.no så skal vi rette opp i denne feilen.

Retur og bytte

Hvordan sender jeg en vare i retur?

Det er enkelt! Følg disse stegene for å returnere varen(e):

1. Hvis du ønsker å bytte varen så legger du inn bestilling på den varen du ønsker istedet i nettbutikken, og returnerer varen du ikke ønsker tilbake til oss med Bring/Posten, 

2. Fyll ut returskjemaet (trykk på linken) du fikk med pakken.

3. Pakk det du skal returnere fint sammen og legg ved returskjemaet. Du kan gjerne bruke Sostyle-posen du mottok fra oss.

4. Opprett returetikett ved å gå inn på bring.no/retur/ (trykk på linken) og legg inn returkode 10027441731dia og lever pakken hos Posten/Bring. Noter deg forsendelsesnummeret som står under strekkoden slik at du kan følge returen så snart den er registrert hos Bring. Returetiketten kan kun benyttes med sending hos Bring/Posten. 

Når du bruker den ferdig utfylte returetiketten trekkes du kun 89,- i portokostnad ved retur. Du får en bekreftelse på mail så snart vi har behandlet din retur.

Dersom du velger en annen forsendelsesmetode og/eller ikke bruker returetiketten via oss, må du selv dekke hele returkostnaden.

Det kan ta inntil 3 uker for Posten/Bring å sende varen til vårt lager. Når vi har mottatt og registrert returvaren vil beløpet bli refundert. Tilbakebetalingen skjer innen 2-8 virkedager etter at vi har mottatt varen.

Har du valgt Klarna som betalingsbetingelse for varen(e) du har returnert, men enda ikke har betalt, kan du fryse fakturaen på følgende måte for å unngå purringer.

  • Logg deg inn på www.klarna.no eller Klarna app med BankID/BankID på mobil.
  • Klikk deg inn på gjeldende faktura, rapporter at du har gjort en retur, og vis til retur-sporingsnummer.

Hvis du ønsker detaljert informasjon om transaksjonen ber vi deg ta direkte kontakt med Klarna.

Kan jeg bytte varen(e) min(e)?

Ja! Hos Sostyle.no kan du bytte samme produkt til en annen farge eller størrelse eller til et helt annet produkt. 

Legg inn en ny bestilling på det produktet du ønsker istedet i nettbutikken, og returner produktet du ikke ønsker til oss. 

Når retur er mottatt og godkjent for refusjon av oss, vil det normalt ta 2-8 virkedager før penger er tilbakeført på konto.

Lyst på gratis retur ved bytte? Da legger du inn en ny ordre i nettbutikken før du returnerer varen(e). Skriv det nye ordrenummeret og be om fri retur i kommentarfeltet i returskjemaet.

 

Hva skal til for å få godkjent retur?

Varen må være ubrukt, og i samme stand som da du mottok den, alle merker og prislapper skal fortsatt sitte på.

Varer med sminkeflekker og lukt anses ikke å være i originaltilstand og kan dessverre ikke returneres.

En vare uten originalemballasje/skoesker, merkelapper eller med lukt/merker vil anses som brukt og Sostyle forbeholder seg retten til å ikke tilbakebetale beløpet.

Hvor lang angrerett har jeg?

Hos Sostyle.no har du 14 dagers angrerett.

Angrerettloven gir forbruker en ubetinget rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å melde fra til selger innen 14 dager etter at forbrukeren mottok hele varen og opplysninger som kreves med hjemmel i angrerettloven kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte, herunder angrerettskjema. Angreretten utløper senest tre måneder etter at varen er mottatt eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt. Fristen anses overholdt dersom melding er avsendt innen fristens utløp og på en måte som er forsvarlig etter forholdene.

I meldingen skal forbrukeren opplyse hvilken måte varen vil bli returnert på. Ved bruk av angreretten faller partenes plikt til å oppfylle avtalen bort. Dersom noen av partene har oppfylt hele eller deler av avtalen skal det skje en tilbakeføring. Forbruker skal tilbakeføre varen innen rimelig tid. Dette gjelder selv om forbrukeren ikke har fått det han eller hun har krav på å få tilbakelevert fra selgeren. Selger plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt innen 14 dager fra den dag selger mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til rådighet. Dersom du har postgirokonto eller bankkonto bes kontonummer opplyst.

Unntak og begrensninger i angreretten:

Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kjøpes side.

Hvor mye koster det å returnere produkt(er)?

Kr. 89,- ved retur dersom du bruker returetiketten du skriver ut her: bring.no/retur/ (trykk på linken)

Lyst på gratis retur ved bytte? Da legger du inn en ny ordre i nettbutikken før du returnerer varen(e). Skriv det nye ordrenummeret og be om fri retur i kommentarfeltet i returskjemaet.

Produktfeil/garanti og reklamasjon

Jeg mottok en vare med feil, hva gjør jeg?

Alle varer som leveres fra oss skal være frie for feil når de mottas av våre kunder. Ta kontakt med vår kundeservice på e-post post@sostyle.no så skal vi gi deg instrukser på hvordan vi kan løse dette problemet raskest mulig.

Jeg vil reklamere på en vare, hva gjør jeg?

Vi ønsker at du alltid skal være fornøyd med varene du får fra oss!

 Vi ber deg sende en henvendelse med følgende informasjon til post@sostyle.no

  •          Ordrenummer og kjøpsdato (ordrebekreftelse)
  •          Reklamasjonsårsak - bilde av feilen hvis mulig

Hvor lang behandlingstid er det?

Det vil variere fra sak til sak, desto mer fullstendig informasjon du gir oss fra starten, jo raskere vil vi kunne løse det.

Vi vil alltid gi deg oppdateringer i saken ettersom den utvikler seg, så om du ikke hører fra oss på noen dager betyr det ikke at saken er glemt.

Bestilling og betaling

Hvor sender dere fra?

Alle varer som bestilles på Sostyle.no sendes fra:

Dia Dia Norge AS

Tollbugata 70

3044 Drammen

 

Vi er registrert i Norge under følgende opplysninger:

Dia Dia Norge AS

Org.nr: 914 833 795

Vi sender pakker til Norge alle hverdager (unntatt helligdager og helger). Dersom bestillingen din utelukkende består av lagervarer vil du motta bestillingen 2-6 virkedager etter at den er sendt fra lageret vårt.

Hvilke betalingsmetoder har/godtar dere?

Hos Sostyle.no har du mange betalingsmuligheter. Vi oppfordrer våre kunder til å benytte seg av betalingsløsningene til Klarna.

 

Her har du mulighet til å velge følgende alternativer:

  •          Få først. Betal senere.
  •          Kort.
  •          Del opp.

Husk at dersom du velger en av Klarna-løsningene er det Klarnas betalingsbetingelser du aksepterer. Du kan lese Klarna sine fulle betalingsbetingelser her https://www.klarna.com/no/vilkar/

 

Om du ikke ønsker å benytte deg av Klarna tilbyr vi også følgende metoder:

  •          Kredittkort eller debetkort. Visa og Mastercard.
  •          Vipps.
  •          Paypal.

Jeg kansellerte bestillingen min, når får jeg pengene tilbake?

Behandlingstid av retur er 2-3 uker. Når vi har registrert returen vil fakturaen din bli oppdatert og en bekreftelse blir utsendt via e-post. 

Klarna Faktura: Logg deg inn på www.klarna.no for å få opp din oppdaterte faktura. Du finner også fakturaen i Klarna-appen. Du blir kontaktet om de trenger kontoinformasjon for kreditering.

Klarna Kortbetaling (Visa, Mastercard): Klarna vil refundere deg beløpet tilbake til benyttet kort, enten du returnerer per post eller i et av våre varehus. Du blir kontaktet om de trenger ny kontoinformasjon.

Vipps: Beløp blir tilbakeført til kort benyttet ved betaling av ordre. Avhengig av hvilken bank du bruker kan det ta 5-10 virkedager før banken din opphever reservasjonen etter at vi har ferdigbehandlet returen din. Du kan se reservasjonshistorikken i Vipps appen under Betalinger - Historikk - Dia Dia Norge AS. For detaljert informasjon om reservasjonen bes du ta kontakt med din bank eller Vipps kundeservice på tlf. 22 48 28 00 https://www.vipps.no/kontakt-oss/  Dette fordi hverken banken din eller Vipps kan gi dine detaljerte person- og betalingsopplysninger til oss.

Kan jeg endre/kansellere bestillingen min?

Om ordren din ikke er ferdigbehandlet kan vi absolutt hjelpe deg med dette. Ta kontakt med kundeservice via epost på post@sostyle.no

 

Vi jobber hardt for å behandle alle ordre så raskt som mulig. Vi har dessverre ikke mulighet til å stoppe en ordre som er blitt plukket og pakket, så om du har fått leveringsbekreftelse får vi ikke stoppet ordren din, vennligst benytt deg av vår returordning for å sende varen(e) i retur.

Få først, Betal senere med Klarna – hvordan fungerer det?

Klarna «Få først. Betal senere» er en fin betalingsmetode, som lar deg vente til du har mottatt bestillingen din før du betaler for den. Du trenger ikke betale renter eller tilleggsavgift, og det er ingen kredittsøknad.

 

Hvordan betale med Klarna:

Bestill fra Sostyle.no som vanlig, velg Klarna "Få Først. Betal senere" som betalingsmetode.

I tillegg til leveringsbekreftelse, får du en separat e-post fra Klarna, som har betalingsinformasjonen.

Du har 30 dager på deg til å betale fakturaen.

 

Hvordan returnere med Klarna:

Vil du returnere noe? Ikke noe problem. Du betaler bare for produktene du beholder.

 

  • Logg deg inn på www.klarna.no eller Klarna app med BankID/BankID på mobil.
  • Klikk deg inn på gjeldende faktura, rapporter at du har gjort en retur, og vis til retur-sporingsnummer.

Om det skulle være spørsmål rundt dette, ta kontakt med Klarna.

Om det er noe utover det vi kan være behjelpelige med, ta gjerne kontakt med oss på e-post: post@sostyle.no

Må jeg opprette en konto for å handle fra nettbutikken?

Nei, det må du ikke!

Du kan sjekke ut som en gjest om du ikke ønsker å opprette en konto hos oss, men vi anbefaler å opprette en konto da du vil lettere kunne holde oversikt over alle dine bestillinger og status på ordre.

Du kan selvfølgelig også opprette en konto i etterkant om du skulle ønske dette.

Varen jeg har kjøpt er nedsatt i pris nå, kan jeg få samme pris?

Rabattkoder og tilbudspriser gjelder kun på bestillingene som er gjort i selve kampanjeperioden. Vi har dessverre ikke mulighet til å refundere rabatter på kjøp som er gjort før/etter kampanjeperioden.

Produktspørsmål

Jeg trenger hjelp med å velge riktig produkt, hva gjør jeg?

Hos oss jobber mange moteentusiaster med kunnskap om forskjellige områder av sortimentet vårt, ikke nøl med å kontakte oss på post@sostyle.no så skal vi hjelpe deg med å finne det riktige produktet for deg.

Hvordan er størrelsen på et produkt?

Om vi har fått tilbakemeldinger fra flere kunder om at et produkt er stort eller liten i størrelsen så legger vi inn en merknad om dette i produktbeskrivelsen til varen. Ellers oppfordrer vi våre kunder til å ta grunnlag i størrelsesguiden som du finner under "Kundeservice" i menyen.

Produktet jeg er ute etter er utsolgt, når kommer varen tilbake på lager?

Du kan alltid se lagerstatus av hvilke størrelser vi har inne på lager på samtlige av våre produkter. Dette finner du rett over "Kjøp"-knappen på produktets side.

Hvis det er forhåndsbestilling på varen vil det være angitt når forventet levering er i produktbeskrivelsen.

Om du ikke kan finne produktet eller størrelsen din i nettbutikken vil det bety at varen er utsolgt eller varen er utgått fra vårt sortiment.

Ikke nøl med å ta kontakt med kundeservice så skal vi hjelpe deg med å finne et alternativ.

International Shipping & Returns

What is the cost and expected delivery time for international shipments?

We now offer shipping within Scandinavia (Sweden, Denmark and Norway) with DHL Express GoGreen on all orders. The shipping cost is NOK 180.

Your order will normally be packed and shipped within 1-3 business days from the time you place your order. When your order is dispatched, you will receive a shipping confirmation by email including all shipment details.

All orders are sent with DHL Express Go Green and will be delivered to your delivery address or your local delivery point. Delivery notification will be sent via sms when your package is on its way to you. A shipment that is not collected by 14 days will be returned back to us. A new shipment can be arranged for an additional shipping fee.

Taxes and Duties
All orders are shipped on a DDP (Delivery Duty Paid) basis, meaning that local taxes (VAT) and import duties are included in the price. Your order is not subject to any additional charges when receiving the parcel.

How do I return a product?

Returns
If you change your mind about an item, you can return it within 14 days after you have received your order.
Please use our returns form to create a return this will provide you with a DHL return label. All returns must be done with the DHL Express label provided by this form or our customer service. Please read the return instructions below carefully before returning the order and write to us in English to speed up the process. We are not responsible for returns sent to our warehouse if you choose to send it without using the our returns system or ordered the label by our customer support.

Return Instructions

Type of label and required actions:

Express Worldwide/Domestic: Place DHL label outside of package
Waybill Document: Give label to the courier/DHL

Please return the unused product in a box or protected envelope. Drop the return package off at a DHL Service Point, or book a pick-up for your return via DHL.

All returned items must be in perfect condition without any visible signs of wear and tear and must be returned in its original packaging. Apparel should be returned unused, unwashed and with polybag and all labels attached. Returns are closely inspected upon delivery and we reserve the right to refuse any returns that do not match these criteria.

The customer is responsible for the goods until it has been delivered to DHL either by pick up or delivered at a service point. Always keep the shipment receipt and tracking number for proof of shipment and for tracking.

Please note that return shipments are at the customer’s own expense. This cost will be withdrawn when refunding the item(s).

Return Costs
Norway, Denmark and Sweden: 180 NOK/DKK/SEK

If the item is returned due to a claim or we have sent you the wrong item, the full amount including shipping costs will be refunded. Please note that Sostyle.no only issues a full refund if the product is in the same condition as at the time of delivery, with tag and seal still attached. A deduction of the value might be made if the return item is not returned in perfect condition.

You will receive a refund confirmation once your return has been processed and accepted. Depending on your bank, the transaction usually takes 5-10 business days.

Se og prøve MISSMAYA klær

Jeg har lyst å jobbe i MISSMAYA

Er det ledige stillinger i MISSMAYA?

MISSMAYA har hatt en fin utvikling og vekst - har du lyst å være med på vår vekst, og bli en del av vårt team med dyktige medarbeidere som hver dag står på for våre kunder?

Vår drøm er å skape feminine og komfortable klær til alle jenter mellom 3 og 100 år i vårt langstrakte land. 

Kjenner du deg igjen - så er vi alltid ute etter talenter, så send oss gjerne en mail på post@missmaya.no

Og følg oss gjerne på sosiale medier for fremtidige stillingsutlysninger.