Kjøpsinfo, retur, bytte mm.

Last ned returskjema her!

 

 

Levering og leveringstid

Normal leveringstid innenlands er 3-8 virkedager fra pakken er sendt fra vårt lager, og noen ganger raskere avhengig av pågangen hos oss og hos Bring. Bestiller du for eksempel på en mandag og vi har varen på hovedlageret, så kan det hende du får varen tirsdag eller onsdag i samme uke. Varer pakkes hos oss fra fredag til mandag. I perioder med stor pågang kan leveringstiden være noe lengre. Om du ikke har mottatt pakken din i løpet av 12 dager er du som kunde selv ansvarlig for å kontakte oss. 

MERK! Leveringstiden til forhåndsbestillinger avhenger av den enkelte vare. Leveringstiden vil det stå opplyst om i produktbeskrivelsen. 

NB! Vær oppmerksom på at din adresse er riktig når du bestiller og at postkassen din er godt merket med navn. Noen ganger sender vi ut pakker til kunder, men får bestillingen i retur grunnet ukjent adresse eller uavhentet pakke. Det samme gjelder e-postadressen mtp mottak av faktura.

Vi tar følgende forbehold
Varen kan være utsolgt
Farger kan avvike fra virkeligheten
Skrivefeil

Leveringsmetode

Levering i postkassen med sporing

Dette er en sporingspakke som blir levert hjem i postkassen til deg mandag til fredag. Vær oppmerksom på at postkassene da bør være godt merket med ditt navn og tilstrekkelig plass. Om det ikke er plass, blir pakken din levert til nærmeste postkontor. Frakten har en fastpris hos oss på 99 kroner.  

 

Bytte, reklamasjon og retur

Hos Sostyle.no har du 14 dagers angrerett! 

Merk! Alle våre ordre sendes fortløpende fra vårt lager, så det er dessverre ikke mulig å endre/kansellere en ordre etter at den har blitt bestilt. Hvis du har ombestemt deg etter at du har gjort din bestilling, må du likevel hente pakken og heller sende den i retur til oss. Husk at det er du som kunde som har ansvaret for returen fram til vi har mottatt og registrert den, så ta alltid vare på kvitteringen din for innlevering. Noen ganger kan det ta opptil 14 dager for en retur å komme til oss, og behandles på lageret vårt.

A) RETUR - SLIK GJØR DU:

1. Fyll ut vedlagte returskjema (TRYKK HER - ÅPNES I NYTT VINDU), angi returårsak og antall varer du vil sende tilbake. Det hjelper oss mye om man skriver tydelig. Husk å påføre ordre-/fakturanummeret slik at riktig ordre blir behandlet.

2. Pakk det du skal returnere pent sammen og legg returskjemaet ved. Bruk gjerne Sostyle-posen du mottok fra oss eller en annen tett forpakning dersom du ønsker det.

3. Lever så pakken hos Posten. Kunden står selv for returkostnaden og velger selv frakttype. MERK! Om returen er underfrankert, så får vi en ekstra faktura fra transportør, som da igjen vil bli fakturert kunden. Vi anbefaler alltid å spore sendingen slik at man selv har kontroll på tilbakesendingen.   

4. Påregn noe behandlingstid både hos Bring og hos oss. Når returen er mottatt og behandlet, vil vi kreditere den tilhørende ordren og Klarna, som tar seg av fakturering, vil automatisk få beskjed og kreditere din faktura evt. betale tilbake til deg om du har betalt fakturaen eller med kort. Tilbakebetalingen skjer innen 7-14 virkedager. Om det skulle være noe spørsmål rundt dette, ta kontakt med Klarna på tlf: 21 01 89 91 eller via klarna.no. Om det er noe utover det vi kan være behjelpelige med, ta gjerne kontakt med oss på telefon: 40297688 eller e-post: post@sostyle.no.

5. Returadresse:

Tollbugata 70

3044 Drammen

Norge


 B) BYTTE/REKLAMASJON - SLIK GJØR DU:

1. Vi i Sostyle.no står selvsagt for frakt tur/retur om kunden ønsker å bytte størrelse eller om det er noe som er feil på varen. Det vil si at det er vi som står for fraktkostnadene, ikke kunden.

2. Kunden sender da en e-post til bytte@sostyle.no og får en e-post tilbake med bytteprosedyren. 

3. Følges denne, så vil du motta en returetikett som må printes ut og klistres på pakken. 

4. Fyll ut og legg ved det vedlagte returskjemaet (TRYKK HER - ÅPNES I NYTT VINDU) og kryss av for ”Bytte” i returårsak. Husk å påføre hva du har mottatt og hva du ønsker å bytte til. 

5. Lever pakken på nærmeste postkontor. MERK! Postens returservice tar noe tid da tilbakesendingen skjer med B-hastighet.

6. Returadresse (dette står på returetiketten):

Tollbugata 70

3044 Drammen

Norge

Gyldig retur

En gyldig retur forutsetter at varen er ubrukt, og i samme stand som da du mottok den, alle merker og prislapper skal fortsatt sitte på. Varer med sminkeflekker og lignende anses ikke å være i originaltilstand og kan dessverre ikke returneres.
Dersom du likevel velger å returnere en ugyldig retur vil du ikke få igjen dine penger og vi vil sende tilbake varen til deg på din egen bekostning. 

Andre kostnader

Ingen andre kostnader, som for eksempel toll, fakturagebyr, returgebyr, ekspedisjonsavgift, vil påløpe. Det du kjøper i nettbutikken pluss frakt på 99,- kroner, er det det vil koste. 

Kontaktinfo/kontortid

Kontakt oss på telefon 40297688 i vår kontortid:

Tirsdag - Fredag 11:00-15:00

Eller send e-post til post@sostyle.no. Vi garanterer ikke svar på telefon eller e-post utenom kontortid. 

 

International Shipping 

We are now shipping to Sweden and Denmark. Note that Norway is outside the EU and therefore own rules apply. For more information visit the customs website for your country. 

All prices are shown in NOK and the customer will be debited in that currency. The prices at Sostyle.no do not include VAT/local taxes, nor any Customs & Duty charges. Note that as all prices in the webshop are shown in NOK they, therefore, include Norwegian VAT of 25%. The VAT will be deducted for all orders shipped outside Norway, however, the buyer will then have to pay local tax (VAT/MVA), in addition to a toll fee of 12%.

Delivery

Delivery to Sweden and Denmark costs 178 NOK.  Normal delivery time is estimated to be 7-12 working days after the package has been sent from our warehouse. When we refer to working days, we refer to Monday-Friday excluding public holidays. During times of high traffic, such as public holidays, there may be slightly longer delivery times. You will receive a confirmation email from us (ordre@sostyle.no) when your order is processed. You will also receive a dispatch email when your order has left our warehouse. The email contains a tracking number. To track your order go to: https://www.posten.no/. Sostyle.no is liable if the goods are damaged or lost in transit. You will need to contact our customer service within 14 days. If the goods are lost or damaged when you return the product it is you who will be liable.

Returning your purchase

Should you need to return your purchase, you have 14 days from receiving your order to arrange your exchange or return. Return of a product is subject to the product being un-used and in the same condition in which you received the product. All labels, price-tags etc. should be in place. Returns that do not meet our policy will not be accepted and will be sent back to you at your own charge. We recommend that you use the bag that the goods came in. Fill out the return form enclosed in your delivery. The customer is responsible for the return shipping cost, and any taxes and duties that may occur. You will receive your refund in the original form of payment approximately 7-14 days of receiving the product from you. We are obliged to refund the amount you have paid, including the cost of shipping to you

Exchange

If you wish to change the size of a product you need to submit a formal notice. The notice must be submitted by e-mail to post@sostyle.no. We do not pay the transportation costs of this return or any taxes and duties that may occur.

Claim/ faulty goods

If you experience a defect on an item bought from Sostyle.no you need to submit a mail to post@sostyle.no. A photograph and explanation of the defect need to be included. We will consider the case and respond within 3 working days. 

Unclaimed Packages 

It is not possible to cancel a order after it has been sent from our wearhouse. Unclaimed packages will cost 178 NOK to cover shipping and handling costs. 

VAT/local taxes/Customs & Duty Refund

Sweden: 

When returning/exchanging goods you may be able to recieve a refund for VAT/local taxes/Customs & Duty charges. Click on this link for more information. 

Denmark:

When returning/exchanging goods you may be able to recieve a refund for VAT/local taxes/Customs & Duty charges. Click on this link for more information.

Contact information  

Please contact our customer care team by emailing post@sostyle.no, or call us at +47 40297688 if you have any further questions. Our office hours are Tuesday-Friday 11:00-15:00